notes stratega#4
Strategiczny screenshotdropping - dzielę się wartościowymi postami, przemyśleniami, cytatami, obrazkami, profilami i opatruję to krótkim komentarzem. Letsgo!
ProstoDoStrategii.pl to newsletter, w którym przybliżam: pracę w strategii i pracę nad strategią. Riserczuję, czytam, a przede wszystkim - testuję w praktyce - i opowiadam o tym tutaj bez żargonu i banału. W ramach płatnej subskrypcji, zyskujesz dostęp do:
Comiesięcznego eseju o strategii “Prosto Do Strategii”
Dodatkowych treści z serii “Droga Stratega” oraz “Notes Stratega”
Zaproszenie na comiesięczne spotkania z serii “Dyskusyjny Klub Stratega”
Wspierając moją pracę, pomagasz szerzyć jakościową wiedzę o projektowaniu strategii. Dołącz do ponad 1000 subskrybentów:
Spis treści:
Brand-led growth - czym jest
Brand positioning vs. product positioning
Po co Ci chaos w życiu
10 faktów na temat strategii, o których większość zapomina
Po co Ci punkt widzenia w strategii
Jak znaleźć Dobry Problem do opracowania strategii
Sól, cukier i tłuszcz w strategii
Anatomia dokumentu strategicznego
Sekretny profil na Instagramie z inspirującymi questami strategiczno-kreatywnymi
Alex M H Smith był przeze mnie wielokrotnie polecany w tym newsletterze - ale nic nie poradzę, że nie ma sensu wynajdywać koła na nowo. Zatem cytuję:
Dla klienta (marki): to ćwiczenie pozwala odkrywać nowe revenue streamy, wskazując poprawny kierunek tej pracy - nie od produktu do wartości, tylko od wartości do produktu. Dzięki temu długoterminowo rodzą się dodatkowe powiązania między produktami, które wzajemnie się “dźwigniują”.
Dla stratega: to ćwiczenie pozwala w praktyce pokazać, czym jest “wartość biznesowa”. Nawet, jeśli stworzenie nowych produktów nie wchodzi w grę - trochę abstrakcyjnego myślenia może uruchomić kreatywność i wyobraźnię.
Ten obrazek ma bezpośredni związek z poprzednim:
Brand positioning = jaka wartość, dla kogo, z czym ma się kojarzyć i jakie emocje wzbudzać
Product positioning = dostosowanie produktu w portfolio marki do kontekstu konkretnego segmentu klientów. Musi pozostawać w linii z pozycjonowaniem marki!
Kiedy ktoś pyta mnie, “co rozumiem pod słowem >koncept kampanii<“…
Każde słowo w ofercie na współpracę strategiczną jest wieloznaczne i zawsze to, jak rozumie ją strateg, a jak klient, jest tylko częściowo wspólne.
Taka uroda.
Ostatnio pracowałem z klientem, który wytykał mi każde najmniejsze potknięcie w trakcie projektu.
Myślałem o tym, jakie to irytujące. Ale z drugiej strony - to czepianie się miało swoje podstawy.