PRZECZYTAJ
☞ Słabe strony to największy potencjał marki - nowy artykuł na moim blogu. Jak wykorzystać poszukiwanie asymetrii w budowaniu przewagi konkurencyjnej?
☞ Examples of strategy: from creative brief to communications plan - "four examples of strategy done live and in public".
☞ How To Approach Online Culture - o potrzebie przewartościowania słowa "trend" w kontekście tego, co robią z nim marketerzy (cytat: "...yet in primary research when asking 1,500 people globally if they’ve heard of ten “trends” — from Cottagecore and Barbiecore, to Indie Sleaze and Permacrisis — 43% haven’t heard of a single one".
☞ How to Frame Your Competitive Advantage - "while points of difference are the most compelling and unique reason to choose your brand, it’s only one third of the equation".
☞ A guide to marketing claims: Unpacking the framework used at The Clorox Company
POMYŚL
Jak to się dzieje, że marketing sprzedaje, ale nie w sposób, w który większość osób
[źródło: Jim Knapp LinkedIn.profile]
Istnieje taki bardzo fajny framework, który pozwala odkryć insight konsumencki (zobacz moją no-bullshitową definicję tego pojęcia) oraz osadzić propozycję wartości w unikalnym, ważnym dla ludzi kontekście.
Nazywa się 4C - od Customer, Competitors (lub Category), Company (czyli marka), Culture. Poniżej przetłumaczona wersja:
Tutaj głębsze wprowadzenie do tematu w formie webinaru i od razu ciekawa perspektywa autorki, która pokazuje, jak wykorzystać ten framework w storytellingu:
[źródło: Strategy Supper Club: Learning and Hacking the 4C's]
Moja finalna refleksja z pracy z tym narzędziem na warsztatach jest taka, że oddzielanie "kultury" od pozostałych obszarów jest nieco sztuczne. Myślę, że ciekawym podejściem byłoby potraktowanie trzech pozostałych elementów jako wpisanych w tkaninę kulturową, coś jakby: