Prosto Do Strategii
Prosto Do Strategii
Większość marketerów nie powinno czytać "HBG" B. Sharpa - Łukasz Żukowski / #PDS S2E5
0:00
-1:40:58

Większość marketerów nie powinno czytać "HBG" B. Sharpa - Łukasz Żukowski / #PDS S2E5

Moim gościem jest Łukasz Żukowski - absolwent ASP i Uczelni Koźmińskiego, na co dzień Specjalista ds. Brand Identity w Rossmannie, a po godzinach popularyzuje na marketingowe odkrycia naukowe.

W rozmowie przybliża między innymi:

  • jak powstają jego teksty

  • czego większość marketerów nie wie na temat Byrona Sharpa

  • dlaczego marki nie miałyby sensu bez Kahnemanowskiego "Systemu 1"

  • jak pogodzić koncepcję Category Entry Points z teorią pozycjonowania marki

  • co ma bukmacherka do statystyki, medycyny i marketingu

  • w jaki sposób zasoby dystynktywne wpływają na sprzedaż

  • czym jest "znacząca innowacja" w kontekście unikalności marki Atlantic

  • dlaczego kryzys marki Svarowski nie mógł być pokonany tylko i wyłącznie zmianą komunikacji

  • jakie książki i badania poleca każdemu marketerowi, marketerce.

Spis treści:

00:00 Proces przygotowywania treści na LinkedInie

08:12 Efekt Vampira: zagrożenie współpracy z celebrytami

10:49 Znalezienie wartościowych publikacji naukowych

23:00 Potrzeba nadbudowy intelektualnej w marketingu

24:30 Historia statystyki i jej zastosowanie

35:11 Tezy Ehrenberga i Sharpa

38:34 Budowanie marki jako kreatywne rzemiosło

45:19 Rola emocji i racjonalności w procesie decyzyjnym

54:42 Pozycjonowanie w wyborze marki

55:20 Pozycjonowanie vs. kategorie entry points

59:38 Odróżnialność a wyróżnialność marki

01:06:12 Odróżnialność a lojalność klientów

01:15:49 Odróżnialność a zwroty z reklam i premia cenowa

01:22:08 Tożsamość marki jako narzędzie zarządzania

01:31:07 Duże marki a zmiana postrzegania

01:34:38 Komunikacja a małe marki

01:36:21 Rekomendowane książki i badania naukowe

Discussion about this podcast

Prosto Do Strategii
Prosto Do Strategii
Serwus, nazywam się Daniel Kotliński i w tym podkaście mówię o strategii bez żargonu i banału. Z pasji i zawodu jestem niezależnym strategiem - pracuję z klientami nad ich markami oraz komunikacją w formule warsztatowej. O podejściu do mądrego projektowania strategii posłuchasz co dwa tygodnie. Więcej o mnie: www.danielkotlinski.pl